Alejandro Agresti
Alejandro Agresti
30-09-1998
Agresti Films, D.M.V.B. Films, Maestranza Films, Studio Nieuwe Gronden
100
De film speelt zich af in 1972. Soledad is een van de drie vrouwelijke taxichauffeuses in Buenos Aires. Nadat ze voor de zoveelste keer lastiggevallen is verlaat zij de stad en komt terecht in een troosteloos stadje in Patagonië. De plaatselijke bioscoop daar vertoont slechts oude, verminkte en incomplete kopieën. De bewoners ervaren deze wanorde al generaties lang als werkelijkheid. Zij spreken en handelen zonder enige logica, net als de mensen in de film. Soledad wordt verliefd op de plaatselijke criticus, wiens kritieken net zo verknipt zijn als de vertoonde films. Edgar Wexley is de beroemdste en meest geliefde acteur voor de bewoners. Hij wordt uitgenodigd in de kleine stad.
Vera Fogwill, Carlos Roffe, Jean Rochefort, Angela Molina, Fabian Vena, Ulises Dumont
Alejandro Agresti (1961, Buenos Aires) kwam in 1986 naar Nederland voor de postproductie van zijn debuutspeelfilm EL HOMBRE QUE GANO LA RAZON. Voor LOVE IS A FAT WOMAN (1987) ontving hij tijdens de Nederlandse Filmdagen de Speciale Juryprijs en voor SECRET WEDDING (1988) het Gouden kalf voor Beste Speelfilm. Zijn films MODERN CRIMES (1991), THE ACT IN QUESTION (1993) en BUENOS AIRES VICE VERSA (1996) werden geselecteerd voor het officiële programma van het Filmfestival van Cannes.
Première: 30 september 1998 (Nederlands Film Festival).
Paul M. van Brugge
Mauricio Rubinstein
Alejandro Brotherson
Fernando Soldevila
Kleur
Floris Vos