Jonathan Elbers
Gerben Hetebrij
3 april 2025
Marcel de Block, Tom de Mol, Marin van den Berg
86 minuten
De verwende chaoot Annabel krijgt het voor elkaar om in één nacht ongeveer alles kwijt te raken wat ze heeft: haar erfenis, haar huis en haar relatie. En dat op haar verjaardag! Tot overmaat van ramp eindigt de avond in de cel. Als de kruitdampen zijn opgetrokken, beseft Annabel dat ze aan de slag moet. Alleen jezelf veranderen ... dat doe je niet zomaar. En Annabel blijkt er ook nog eens bijzonder weinig talent voor te hebben. De problemen stapelen zich op en uiteindelijk raakt Annabel totaal verstrikt in de ene na de andere onhandige leugen, de keuze tussen twee mannen en zelfs twee identiteiten.
Abbey Hoes (Annabel), Jim Bakkum (Jan), Soumaya Ahouaoui, Niek Roozen, Sinan Eroglu, Ryan Bown (Travis Bing), Victoria Koblenko, Emma Deckers, Victor Löw (Jan Meijer), Ricky Koole, Daphne Deckers, Carl Spencer (Vinnie Ramirez), Sem Ben Yakar (Thies), Tjebbo Gerritsma, Stefan de Walle, Sijtze van der Meer (hotelmedewerker), Shelley Bos, Ana Luisa Santos (eigenaar huisdier), Margje Wittermans (politieagent), Michael J. Sanderson (eigenaar huisdier)
Kijkwijzer: 14 jaar (geweld, seks, grof taalgebruik).
Terence Shea op Filmtotaal.nl op 3 april 2025: "(...) Alweer een romkom gebaseerd op een boek van Daphne Deckers. Ze heeft het talent om de meest onuitstaanbare personages te creëren. Nare figuren komen vaker voor, zeker in West-Europese verhalen, maar meestal ondervinden zij de consequenties van hun gedrag, zoals een flinke tegenslag of het verlies van vrienden of familie. Deckers' presenteert dit soort walgelijke figuren als 'lekker pittig' en beloont ze royaal na een minimale tegenslag. Tom de Mol produceert dit soort meuk aan de lopende band en prijst zich rijk dat veel Nederlanders romkoms van eigen bodem blijven bezoeken, ook al zijn ze van erbarmelijke kwaliteit. Dubbel Zes duurt minder dan anderhalf uur en het beperkte budget is duidelijk zichtbaar, ook al is er altijd wel wat vrijgemaakt om in het buitenland te filmen (Cannes dit keer). (...) Waar is die filmproducent die de moed heeft om een scenario te verfilmen waarbij alle onlogica eruit is gehaald, het verhaal klopt, onnodig Engels is vervangen door normale Nederlandse uitdrukkingen en de komedie sterk genoeg is om echt te laten lachen? Het hoeft geen meesterwerk te zijn, het hoeft niet baanbrekend te zijn. Maar deze schaamteloze puur-voor-het-geldproducties moeten stoppen."
Hidde Boorsma
Joost van de Wetering
Robin Vogel
Marloes de Jong
Dutch Filmworks
113 bij première
Kleur